" Online oktatás - követendő út vagy visszalépés? " - Pódiumbeszélgetés az MCC-ben

2024. február 29., 17:00

Online oktatás - követendő út vagy visszalépés? címmel tart előadást Gareth Sturdy oktatási tanácsadó.

Időpont: 2024. február 29. (csütörtök) 17.00

Helyszín: miskolci MCC képzési központ (Miskolc, Szemere Bertalan. u. 4. bejárat a Csizmadia köz 1-3. felől)

A részvételi szándékot kérik jelezni >> ITT

 

Az előadás előzetese az esemény meghívójából: A világjárvány óta egyre nagyobb az igény az online oktatásra, de vajon hatékony oktatási módszerről van-e szó? E kérdéssel kapcsolatban heves viták alakultak ki, melyek azóta sem csillapodnak. Egyfelől az online oktatás rugalmasabb életet tesz lehetővé a diákok számára, akik így egyénileg, személyre szabottan alakíthatják saját tanulási gyakorlatukat. Emellett előnyös azok számára is, akik nem tudnak részt venni a személyes tanórákon. Az ellenzők azonban azzal érvelnek, hogy az online oktatás során kevésbé hatékony a tanultak hosszútávú rögzülése és csökken a figyelem, továbbá felteszik a kérdést, hogy a diákok képesek-e ugyanannyit tanulni az oktatókkal és az osztálytársaikkal való fizikai kapcsolat nélkül? Az online oktatásról szóló vita során feltesszük a témával kapcsolatos kényes kérdéseket, és arra is keressük a válaszokat, hogy vajon az online tanulás kínálta előnyök megérik-e a benne rejlő kockázatokat.

 

Az előadóról: Gareth Sturdy a Liverpooli Egyetemen végzett fizika szakon, majd az 1990-es években középiskolai tanár lett. Emellett újságíróként is dolgozott, és saját PR-vállalkozást vezetett. Hosszú évekig az innovatív East London Science School és a Michaela Community School tanáraként tevékenykedett, emellett angolt és matematikát tanított munkahelyi gyakornokoknak. Segítségével jött létre a Physics Factory, amely a londoni polgármester kezdeményezésére létrehozott kiemelt projekt volt a fizikaoktatás fellendítése érdekében. Jelenleg oktatási tanácsadóként dolgozik, és elsősorban az online oktatás a területe. Az Academy of Ideas oktatási fórumának egyik szervezője. Társszerzője a „What Should Schools Teach? Disciplines, subjects and the pursuit of truth" című könyvnek, amelyet a UCL Institute of Education adott ki 2017-ben, és rendszeresen publikál oktatással kapcsolatos témákban.