2021. december 3.
Összesen 147 köznevelési intézmény részesült a Miskolci Egyetem (ME) által szervezett módszertani képzésekben, 2021. novemberéig pedig 2550 tanúsítványt adott ki a résztvevőknek, amivel az egyetem túllépte a projektben vállalt eredeti tervet.
A Miskolci Egyetem úgy alakította ki a pedagógusok módszertani felkészítésére vonatkozó, mintaértékű gyakorlatokat tartalmazó programjait, hogy hatékonyan tudjon hozzájárulni a prevencióhoz, illetve a lemorzsolódás mérsékléséhez.
A cél az volt, hogy a képzésekben bemutatott tanulástámogató módszertan segítségével a pedagógusok azonosíthassák az osztálytermi, illetve iskolai problémákat, és tudjanak azokhoz releváns, hiteles válaszokat kapni az érintettektől. A továbbképzési struktúra részeként megvalósuló, modellértékű nevelési programban való részvétel hozzájárult a már meglévő módszertani repertoár bővítéséhez.
A projekt keretében összesen hét akkreditált (nyolc saját és egy a Nyíregyházi Egyetemmel kötött megállapodás alapján átvett) képzést ajánl a Miskolci Egyetem a régiónkhoz tartozó intézményeknek:
Abban a 15 általános iskolában, akik vállalták, hogy pedagógiai programjukba (az iskola helyi tantervébe) illesztik a KIP-módszert, az ME KIP-központja munkatársainak vezetésével egy olyan után-követő rendszert működtetünk, amelynek alapvető célja a tantestület és a vezetőség szakmai és mentális támogatása.
A projektben résztvevő iskolákat a képzéseken túl számos egyéb módon is próbálja az egyetem segíteni: a KIP-képzésen résztvevő intézmények legjobb óravázlataiból – az elektronikus felületen (MEMOOC) való hozzáférés mellett – egy összefoglaló, tanítás-módszertani kiadványt szerkeszt, a KIP-módszert alkalmazó intézmények, tanárok munkáját segítve ezzel.
A projekt során számos jó gyakorlatot gyűjtött össze a ME, amelyek mindegyike a lemorzsolódás, az osztálytermi fegyelmezési problémák, ill. a hiányzás csökkentését szolgálják (pl. toleranciára-nevelés program, boldogságóra program, lépésről-lépésre program stb.). A képzések mellett számos workshopot (tréneri felkészítők, intézményvezetői és tankerületvezetői találkozók) is tartott az intézmény, amelyek mindegyike a projekt eredményes megvalósítását, hatékonyságának javítását szolgálták.
A Miskolci Egyetem reményei szerint a projekt megvalósítása kapcsán a kezdetektől (2016-tól) jól működő kapcsolatai az érintette intézményekkel, tankerületekkel, Oktatási Hivatallal és a konzorciumi partnereinkkel továbbra is fennmaradnak, fejlődnek, és további együttműködési lehetőségeket jelentenek a projekt zárása után is.