Marketing-válaszok társadalmi kérdésekre

2022. szeptember 7.

A Miskolci Marketing Műhely elmúlt évtizedben folytatott kutatásai és gyakorlati problémamegoldásai alapján körvonalazható, hogy a klasszikus, üzleti marketing és a társadalmi marketing integrált alkalmazása innovatív módon képes megoldani a rá váró társadalmi-gazdasági helyzeteket. A nemzetközi és hazai vizsgálatok eredményeit felvonultató szimpózium ezért a transzformatív marketing témakörét állította a középpontba, amelyhez kapcsolódóan a társadalmi elvárásoknak való megfelelés és a fenntarthatóság kérdései is terítékre kerültek.

„Egyetemünk harmadik alkalommal rendezte meg az országos találkozót, ami azért bír különös jelentőséggel a kar számára, mivel nagyon fontos stratégiai célunk, hogy mind az oktatás, mind a kutatás területén láthatóvá tegyük az itt végzett szakmai munkát – fogalmazott a találkozóról Veresné Prof. Dr. Somosi Mariann, a Gazdaságtudományi Kar dékánja.

A konferencián a Miskolci Egyetem marketing és turizmus oktatóinak zöme prezentációt tartott, publikációt készített, így volt lehetőség a karon megvalósuló kutatásoknak a bemutatására. Fontos pillére volt emellett a találkozónak a doktoranduszok szakmai előadásai, amik egyrészt a tehetséggondozást szolgálják, másrészt az oktatói, kutatói utánpótlásnevelésnek is fontos eszközei.

„A Covid-járványt követően új kutatási keretmodellek alakultak ki, amelyben új módszertani megoldásokat kell megjelenítenünk ahhoz, hogy a kihívásokra megfelelő válaszokat tudjanak adni a kutatóintézetek és az egyetemek” – értékelte a Gazdaságtudományi Kar dékánja.

A társadalmi és üzleti kihívások integrált marketingmegoldásai alcímet viselő találkozón a miskolci és kolozsvári egyetemi szakmai műhelyeinek kutatási beszámolói mellett a Magyar Marketing Szövetség elnöke, egyben a Magyar Bankszövetség kommunikációs igazgatója, illetve a Linde Gáz Magyarország Zrt. igazgatója is előadást tartott.