2023. május 2.
A jövő informatikusai komoly megmérettetésen vettek részt a Miskolci Egyetemen, a Gépészmérnöki és Informatikai Kar támogatásával megrendezett Vadász Dénes Középiskolai Informatika Verseny idei, április 21-én megtartott döntőjén.
Programozói verseny
A versenyre programozói kategóriában 25 csapat nevezett Magyarország északi-keleti részéből, Budapesttől Kisvárdáig. A második fordulóra csak a legjobb első fordulós pályamunkákat beküldő 14 csapat jutott tovább.
Az első forduló feladata a Carcassone játék egyfelhasználós, számítógépes változatának elkészítése volt, amelyre rendkívül változatos megoldások érkeztek, mind a programfejlesztő környezet, mind pedig a GUI tekintetében. A hagyományos C-alapú szintaktikát használó nyelvek mellett többen választották a Pythont és a most divatos Unity platformot, amelyben igazán szép kivitelű és élvezetes játék variációkat sikerült megvalósítaniuk.
A második forduló programozási feladatai komoly fejtörést okoztak a versenyzőknek. Két egyszerűbb, fájlkezelést és algoritmizálást igénylő bemelegítő feladat után következett a fájl-alapú adatkezelés és az optimalizálás, ahol a legügyesebb csapatok nagy előnyt tudtak szerezni. Ám itt még nem dőlt el a verseny végső sorrendje! A játékos kvíz kérdéseinek helyes megválaszolásával értékes pontokat lehetett gyűjteni a korábbiak mellé. Az izgalmas verseny végén hat csapat részesült jutalomban.
1. helyezett csapat: Null Exception - Miskolci SZC Kandó Kálmán Informatikai Technikum (felkészítő tanár: Kasza László Róbert)
2. helyezett csapat: Expansion Code - Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum (felkészítő tanár: Péter Miklós)
3. helyezett csapat: ${csapatnev} - Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum (felkészítő tanár: Péter Miklós)
A nyertes csapatok az SAP által felajánlott elektronikai eszközöket és az EPAM ajándékcsomagját kapták.
Különdíjasok:
Az első fordulóban legjobbra értékelt játékprogram fejlesztéséért külön díjat kapott:
OPIB - Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium (felkészítő tanár: Cseh Imre)
A második fordulóban nyújtott kiváló teljesítményért külön díjat kapott:
GG GoodGame - Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum (felkészítő tanár: Hagymási Gyula)
return teamname - Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum (felkészítő tanár: Hagymási Gyula)
Informatika alkalmazói verseny
A 2023-as Vadász Dénes Középiskolai Informatika Versenyre 33 csapat nevezett alkalmazói kategóriában, de a második fordulóra csak a legjobb első fordulós pályamunkákat beküldő 15 csapat kapott meghívást.
Az első forduló feladata egy magyar tudósok, feltalálók életútját és munkásságát bemutató weblap rendszer elkészítése, és egy ehhez kapcsolódó „smart kvíz” összeállítása volt. A kreativitást is igénylő projekt megvalósítása során a diákoknak meg kellett mutatniuk jártasságukat a HTML nyelv használatában, de az értékelés során az alkalmazott design és multimédiás elemeknek is fontos szerep jutott.
A második fordulóban hagyományosan adatbázis tervezéssel és adatlekérdezéssel, valamint táblázatkezeléssel kapcsolatos feladatokat kaptak a versenyzők. Végül amíg a zsűri átnézte a megoldásokat, addig a versenyzők egy játékos teszten mérték össze informatika tudásukat.
A verseny végén négy csapat részesült jutalomban.
1. helyezett csapat: BUBB GUPPIK - Debreceni SZC Mechwart András Gépipari és Informatikai Technikum (felkészítő tanár: Hagymási Gyula)
2. helyezett csapat: IBOP - Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium (felkészítő tanár: Cseh Imre)
3. helyezett csapat: Szentháromság - Nyíregyházi Kölcsey Ferenc Gimnázium (felkészítő tanár: Cseh Imre)
4. helyezett csapat: Syntax Error - Miskolci Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, felkészítő tanár: Mozgó Endre
A nyertes csapatok az Evosoft Hungary Kft és az EPAM ajándékcsomagjait, valamint a Gramont Kft által felajánlott díjakat vehették át.